Safari TOP PÓŁNOCY!!! 9-16 Listopada 2012 – Najnowsze!!!
Już tylko kilka dni do wylotu – Safari TOP PÓŁNOCY!!!
Porcja informacji z ostatniej chwili.
Przelot
(Wszystkie wyloty są wylotami czarterowymi i istnieje możliwość zmiany godzin lotu i wprowadzenia międzylądowania przez firmę przewozową. Godziny lotów należy potwierdzić 24 godziny przed wylotem).
Bilety
Ze względu na wprowadzenie elektronicznej odprawy biletowej, wymagany jest przy odprawie wyłącznie paszport.
Odprawa biletowo-bagażowa
Komunikat Alfa Star
Szanowni Państwo, w trosce o środowisko a tym samym dobro naszych klientów z dniem 1 listopada 2012 roku upraszczamy odprawę pasażerską, która będzie się odbywać w pełni elektronicznie wg poniższego schematu:
- Ze względu na przepisy bezpieczeństwa lotów, odprawa pasażerów rozpoczyna się na dwie godziny przed planowanym lotem.
- Na lotnisku należy zlokalizować tablicę odlotów i przylotów, na której widnieją informacje dotyczące Państwa lotu, aktualna godzina jak też numer stanowiska odprawy (tzw. check in).
- Po ustaleniu numeru stanowiska odprawy (check in) pasażerowie zgłaszają się do tego stanowiska w celu oznaczenia i nadania do odprawy głównego bagażu podróżnego. Osoba odprawiająca jednocześnie z odprawieniem bagażu wydaje kartę pokładową (boarding card), na podstawie której pasażer będzie wpuszczony na pokład samolotu. Na karcie pokładowej znajdują się dane: imię i nazwisko pasażera, numer siedzenia w samolocie, a także numer bramki (tzw. gate), do której należy się udać po przejściu kontroli bezpieczeństwa.
- Osoba odprawiająca ma prawo zażądać okazania potwierdzenia rezerwacji, paszportu, a w przypadku krajów Unii Europejskiej dowodu osobistego. Każdy podróżujący musi osobiście zgłosić się do stanowiska odpraw.
- Karta pokładowa jest wydawana na podstawie aktualnych dokumentów identyfikacyjnych takich jak paszport (kraje poza Unią Europejską) oraz dowód osobisty (kraje Unii Europejskiej). Przypominamy, iż zgodnie z punktem 12.7 Warunków Uczestnictwa stanowiących integralną część zawartej między stronami umowy, uczestnik powinien posiadać ważny paszport, co najmniej sześć pełnych miesięcy od daty planowanego końca imprezy.
- Po otrzymaniu karty pokładowej każdy pasażer winien niezwłocznie udać się do punktu kontroli bezpieczeństwa i przejść przez nią do dalszej strefy lotniska, do odpowiedniej bramki (tzw. gate), w którym należy oczekiwać gotowości do przyjęcia pasażerów na pokład samolotów.
- Przyjmowanie pasażerów na pokład kończy się na 30 minut przed odlotem. Pasażer powinien znajdować się przy danej bramce (tzw. gate) do samolotu najpóźniej na 30 minut przed planowanym odlotem.
- Przypominamy, iż zgodnie z treścią Państwa umowy o imprezę turystyczną ?Wszystkie wyloty są wylotami czarterowymi i istnieje możliwość zmiany godzin lotu i wprowadzenie międzylądowania przez firmę przewozową. Godziny lotów należy potwierdzić na 24 godziny przez wylotem i powrotem.?
- Niezależnie od powyższego uprzejmie informujemy, iż dla Państwa wygody i bezpieczeństwa na lotnisku, nad prawidłowym przebiegiem odprawy będzie czuwał przedstawiciel naszego biura posiadający tabliczkę i identyfikator Alfa Star. W przypadku problemów wynikających z brakiem lub błędnym nazwiskiem na liście pasażerskiej, przesunięciem godzin wylotów etc. prosimy zgłaszać się bezpośrednio do naszego przedstawiciela. Osobisty kontakt z przedstawicielem Alfa Star nie będzie możliwy po przejściu kontroli bezpieczeństwa.
- W podobny sposób należy zachować się podczas powrotu do Polski
Informacje organizacyjne
Po przylocie do Hurghady kupujemy wizę egipską (koszt 15 USD). Warto mieć ze sobą odliczoną kwotę.
Lecą Państwo liniami Nesma Airlines – limit bagażu głównego to 20 kg, podręcznego 5 kg.
Istnieje możliwość wykupienia tzw. „bagażu nurkowego„. Musi to być dodatkowa torba – koszt (w jedną stronę) ok. 40 EUR (płatne na lotnisku), do 20 kg. Kilogram „zwykłego” nadbagażu kosztuje ok. 10 EUR. Bagaż sportowy można zgłosić mailem na 2 dni przed wylotem.
Po wylądowaniu w Hurghadzie, jedziemy z lotniskana łódź (transfer do Port Galeb ok. 3 godziny).
Sprzęt nurkowy
- Na łodzi czekają na Państwa butle aluminiowe 12 litrów (jednozaworowe) oraz balast. Taśmy do pasów balastowych należy zabrać ze sobą (na łodzi jest wyłącznie pula rezerwowa), pozostały sprzęt nurkowy zabieramy z Polski.
- Butle 15 litrowe lub Twinset należy zarezerwować wcześniej w Polsce. Dopłata za wynajem butli 15l – 35 EUR/tydzień (płatne na łodzi). Dopłata za twinset – 75 EUR/tydzień (płatne na łodzi). Proszę o zgłoszenie chęci wypożyczenia innych butli (15 l/Twinset).
- Skafander – sugerowana jest pianka o grubości 5mm + ?żyleta? woda ma temperaturę ok. 25 st.C
- Ze względu na dużą liczbę nurkowań, każda osoba musi mieć indywidualny komputer nurkowy oraz boję sygnalizacyjną typu „cygaro”.
- Pamiętając o znacznym dystansie dzielącym nas od lądu, należy zabrać drobiazgi serwisowe do swojego sprzętu. Zapasowy pasek do maski, pasek do płetwy, podstawowe o-ringi do automatu oddechowego oraz latarkę (w planie mamy nurkowania nocne).
Lekarstwa
Na łodzi znajduje się dobrze wyposażona apteczka, prosimy jednak o zaopatrzenie się w podstawowe lekarstwa związane z typowymi dolegliwościami nurkowymi: problemy z uszami, zatokami (Ibuprom Zatoki, Otinum, Wapno, Rutinoskorbin). Zapas środków łagodzących objawy choroby morskiej (Dramenex) jest na pokładzie.
Dobrze jest pamiętać o zestawie witaminowym do rozpuszczenia w wodzie zapobiegającym demineralizacji (np. Plusz Active).
Dokumenty/Dopłaty
Proszę pamiętać o zabraniu:
- paszportu – musi być ważny minimum 6 miesięcy od daty powrotu i posiadać min 2 wolne strony
- licencji nurkowej
- certyfikatu nitroxowego dla osób planujących stosowanie tego czynnika oddechowego – ZALECANE!
- logbooka
Opłaty dodatkowe:
- wiza egipska – 15 USD (płatne na lotnisku)
- napiwek dla załogi – 25 EUR (płatne na łodzi)
- Reef Protection –15 EUR (płatne na łodzi)
- opłata parkowa – 50 EUR (płatne na łodzi)
Ubezpieczenie
Osoby, które wykupiły imprezę safari, ubezpieczone są w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Tuir AXA. Ubezpieczenie ma charakter „assistance” i obejmuje pomoc hiperbaryczną oraz transport poszkodowanego do wysokości 15.000 EUR.
W przypadku wymagającym pomocy prosimy niezwłocznie dzwonić pod podany numer centrali alarmowej:
Całodobowa centrala alarmowa Inter Partner Assistance Polska , ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa
tel: + 48 22 575 90 80, podając swoje imię, nazwisko, numer polisy ubezpieczeniowej: 5023937 oraz swój numer telefonu.
Centrala Alarmowa Inter Partner Assistance organizuje wizytę lekarską i wskazuje ubezpieczonemu najbliższą placówkę medyczną.
W sytuacji, kiedy ubezpieczony trafi do placówki medycznej samodzielnie lub za pośrednictwem rezydenta również należy jak najszybciej zgłosić ten fakt Centrali Alarmowej Inter Partner Assistance.
Elektryczność
Na łodzi jest instalacja elektryczna 220 V (gniazda europejskie), generatory pracują 24 h/dobę.
Osobom, które mają duże zapotrzebowanie na energię elektryczną (ładowarki do latarek, aparatów, kamer, itd.) sugerujemy zabranie przedłużacza z rozdzielaczem.
Co spakować
Ubranie i środki ochronne, kilka t-shirtów, lekkie spodnie, krótkie spodenki. Na pewno przyda się cienki polar i odzież przeciwwiatrowa. Proszę pamiętać również o czapce oraz o kremie z silnym filtrem UV.
W kabinach znajduje się pościel i ręczniki.
Inne
W salonie znajduje się odtwarzacz DVD i TV. Można się pokusić o zabranie ulubionej muzyki czy filmów (w celu podzielenia się swoimi fascynacjami z resztą ekipy 🙂
Pozostałe szczegóły TUTAJ
KALENDARIUM
grudzień | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | W | Ś | C | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |